Deixa un comentari

Un cafè d’anunci

Era una tarda d’estiu quan vaig sentir per primera vegada aquella sensació, petits versos d’una melodia tímida del qual amb una rima assonant deixaven en l’aire notes musicals. Al radiocasette sonava “A fuego lento” de Rosanna, cantautora espanyola de les Illes Canàries.

..A fuego lento tu mirada, a fuego lento tu o nada...

Semblava com si el temps hagués parat, un instant, tan sols un per adonar-te que allò valia la pena.

Era una tarda de l’any 1998 i malgrat ser una d’aquelles tardes xafogoses i abominables, vaig decidir anar a donar una volta pel centre de Girona. El centre era ple, riuades de gent en totes direccions, amunt i avall i jo, enmig de la multitud, buscava el per què de la sensació.

Passejant per Santa Clara  vaig trobar a faltar els seus ulls. Desitjarva trobar-m’el amb unes ansies que no hi cabien a les meves mans, però; Què és?-em preguntava-.

De cop i volta i creuant un estret i llarg carrer,  la multitud va desaparèixer, com art de màgia. Mentre que una petita carta sobrevolava els balcons i aterrissava a les meves mans, un petit comerç “El Cafè” s’enlluernava davant meu. Vaig obrir la carta i vaig llegir-hi el poc text que hi contenia. Les lletres havien estat escrites amb tinta negra i no hi figurava cap remitent però tampoc cap destinatari. “Que estrany”, vaig pensar. El paper en blanc i contenia 5 lletres; quatre consonants i una vocal, que juntes formaven la paraula”TEMPS”.

Seguidament i somrient vaig entrar a l’establiment del davant on el camí de passeig m’havia portat. L’espai era acollidor i el terra, desgastat pel pas del temps, em donava sensació de saviesa.

Quan la mestressa de l’establiment em va preguntar: “Què voldrà?”. Jo, tota tímida però amb un somriure d’orella a orella, vaig  respondre-li: “Un Cafè si-us-plau”.

FI

Anuncis

Gràcies pels vostres comentaris

