Deixa un comentari

Ciutadà de la Setmana: Blai Marsé

Aquesta setmana tenim un ciutadà de la setmana molt especial, ni més ni menys que el locutor de ràdio Blai Marsé del programa 5minuts d’iCat fm. Per setmana santa vam tenir l’honor de ser recomanats al seu programa i se’ns va encendre les galtes de tan bé que van parlar de nosaltres. Així que des de El Cafè li dediquem la setmana amb molt de carinyo per agrair-li la seva menció.

Si la voleu escoltar aquí la teniu:
http://www.catradio.cat/audio/625269/El-Cafe-del-CCiutadans-(Girona)

I pel pròxim ciutadà, teniu alguna pregunta? Què us agradaria que preguntéssim?

Gràcies per llegir-nos!

Des de quan estàs a la Radio?

Faig ràdio des que tenia 17 anys, però a iCat fm hi vaig arribar l’estiu de 2009.

Quin era el teu somni quan eres petit?

De fet, el meu primer contacte amb la ràdio –i concretament amb les instal·lacions on treballo actualment- va ser el desembre de 1993. Tenia 7 anys i vaig participar a un concurs per a nens al programa “El Suplement”, que en aquella època presentava el Xavier Solà. Tinc gravat la presentació que vaig fer i deia “Em dic Blai, tinc 7 anys i vull ser músic, jugador del barça i dibuixant”. Per tant, podrien ser tres dels molts somnis que tenia de petit. No he fet realitat cap dels tres, però el primer (músic) una mica a mitges, perquè em passo el dia escoltant música i parlant sobre discos, cançons, concerts i artistes.

Quin és el lloc més maco que has vist mai?

Hi ha molts llocs que m’han impressionat, però especialment em va encantar la ciutat noruega de Trondheim. Hi vaig anar en un viatge des de Copenhaguen, on vaig viure durant quatre mesos. Mai havia vist tantes tonalitats juntes de colors en una ciutat i s’hi respirava una pau especial, em va donar molt bones vibracions. Em vaig jurar que algun dia hi tornaria, però hi ha tantes ciutats que no he vist, i tan poc temps per viatjar…

Has vingut mai a Girona?

Sí, però tampoc masses vegades. De petit, amb l’escola, d’adolescent a concerts de La Mirona i recentment vaig venir fa un any (per Sant Jordi) a passar-hi un cap de setmana. El Barri Vell és preciós. M’agrada Girona, sí, hauria de venir més sovint.

Què et va cridar l’atenció de El Cafè?

M’agrada perdre’m en raconets i en petits amagatalls que es camuflen entre els carrers. I El Cafè em va donar aquesta sensació que mescla  l’autenticitat, l’entusiasme i el secretisme.

Ens recomanes una cançó?

Només una? Això és molt complicat per mi… hehe. Últimament estic molt obsessionat amb “Let’s stay together” d’Al Green. Al Green és un dels artistes vius que més ganes tinc de veure en directe, i quan el president Obama la va entonar en un dels seus meetings, em va agafar una mania especial amb una de les cançons més eròtiques, sensuals i tendres que s’han escrit mai. Què més podem demanar que estar junts? A part d’aquesta, també vull recomanar “Please forgive my heart” d’un altre artista llegendari del soul, Bobby Womack, que s’ha deixat produir per Damon Albarn (Blur, Gorillaz) per publicar el seu primer disc amb cançons noves després de molts anys. “Please forgive my heart” és el primer senzill, emocionant, directe, cru… i que demostra que el Soul no és un gènere del passat, ni està tancat a uns cànons concrets.


………………………………………………………………………………………………………………

Vols ser el ciutadà de la setmana de El Cafè? envia’ns un email a elcafeciutadans@gmail.com o vine’ns a veure.

Gràcies pels vostres comentaris

